Les cartes de serveis són documents escrits que informen públicament als usuaris sobre els serveis que es presten, els estàndards de qualitat que s'hi apliquen i els drets i obligacions que els assisteixen.
Són documents vinculats amb l'àmbit de gestió de qualitat i es concreten en la descripció de les principals línies de servei i els compromisos de qualitat de l'Ajuntament en relació a les persones usuàries del servei.
Les cartes de serveis són instruments vius, sotmesos a un seguiment i avaluació periòdica i transparent. Són també una eina de gestió, ja que implica respondre millor a les necessitats i expectatives de les persones usuàries del servei i permet manifestar el seu rendiment i eficàcia públicament.
La carta de serveis respon a una voluntat de millora contínua en l'exercici de les competències que té l'Ajuntament.
Les cartes de serveis de l'Ajuntament de Manresa segueixen aquesta estructura:
Consultar les cartes de serveis.
La carta de serveis incorpora els compromisos de qualitat que adquireix l'Ajuntament en les prestacions que ofereix a la ciutadania.
L’assoliment dels compromisos de la carta de serveis es mesura mitjançant uns indicadors.
Consultar l'avaluació dels compromisos de servei