Ajuts amb l’objectiu de contribuir a pal·liar els efectes econòmics que l’estat d’alarma declarat pel RD463/2020 de 14 de març, ha causat als professionals i empreses del Bages.
Beneficiaris:
Requisits:
Import:Serà el mateix a tots els beneficiaris entre un mínim de 300€ a un màxim de 1.000€.
Termini: Des del 10 de juny a les 00.00h (avui a la nit comença el termini) fins als 20 dies següents. (Els ajuts es donaran a aquells que compleixin els requisits per estricte ordre d’entrada de la sol.licitud).
Documentació:
Per més informació i tramitació de la sol·licitud: https://ajutscovid.ccbages.cat/
I per qualsevol consulta us podeu adreçar al correu ajutscovid@ccbages.cat.
Ajuntament de Manresa
Ajudes a empreses i autònoms/es afectats econòmicament per les conseqüències del Covid-19- Ajuntament de Manresa
BASES AJUT EMPRESES I AUTÒNOMS/ES -AJUNTAMENT DE MANRESA
Ajut en concepte de prestació única per a la compensació de pèrdues econòmiques com a conseqüència del COVID-19 .
Extracte de l'ajut a : https://www.manresa.cat/cedem/article/10100-autonoms-es
Facilitar accés al finançament de projectes empresarials que impulsin la creació d'empreses a Manresa i també facilitar finançament a empreses viables abans de la situació d'afectació per la crisi del Covid-19 i que han vist perjudicada la seva activitat per aquesta crisi.
Més informació sobre els Microcrèdits: https://www.manresa.cat/cedem/article/10527-microcredits-ajuntament-de-manresa-2020
Mesures per atenuar els efectes econòmics del coronavirus
El RD 11/2020 habilita a la Tresoreria General de la Seguretat Social a atorgar moratòries de sis mesos, sense interès a les empreses i als treballadors per compte propi, que ho sol·licitin i compleixin els requisits i condicions que s’estableixen mitjançant l’Ordre del Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions
Ordre ISM/371/2020, de 24 d’abril. https://boe.es/boe/dias/2020/04/28/pdfs/BOE-A-2020-4690.pdf
Aquesta moratòria de pagament de les cotitzacions socials, serà d’aplicació a les empreses i als treballadors per compte propi en què la seva activitat econòmica, entre aquelles que no es trobin suspeses amb ocasió de l’estat d’alarma declarat pel RD 463/2020, de 14 de març estigui inclosa en els següents codis de la Classificació Nacional d’Activitats Econòmiques (CNAE-2009):
El període de meritació en el cas d’empreses entre els mesos d’abril i juny de 2020 , sempre que les activitats que realitzin no s’hagin suspès per l’estat d’alarma declarat pel RD 463/2020 de 14 de març.
On es sol·licita?
Empreses: A través del Sistema de remissió electrònica de dades en l’àmbit de la Seguretat Social (Sistema RED).
Quan ho he de tramitar?
Les sol·licituds d’aplaçament s’hauran de comunicar a la Tresoreria de la Seguretat Social dins dels deu primers dies naturals dels terminis reglamentaris d’ingrés corresponents als períodes de meritació dels mesos citats anteriorment.
Com sabré si l’han acceptat?
Hi ha dues maneres:
RD14/20 de 14 d'abril ( https://boe.es/boe/dias/2020/04/15/pdfs/BOE-A-2020-4448.pdf)
S'amplia el termini de presentació i ingrés de les declaracions i autoliquidacions tributàries d'aquells obligats amb volum d'operacions no superior a 600.000€ al 2019, fins al 20 de maig de 2020. Si la forma de pagament escollida és la domiciliació, el termini de presentació és fins el 15 de maig de 2020.
Concessió automàtica de l’ajornament de deutes tributaris fins a 6 mesos, en els 3 primers dels quals no es meritaran interessos (els altres 3 mesos tindran un interès de demora del 3,75%)
Poden demanar aquest ajornament: Els autònoms i petites i mitjanes empreses. És a dir, societats el volum d’operacions de les quals no sigui superior als 6.010.121,04 €.
L’import màxim a ajornar és de 30.000,00 € per contribuent
Quins impostos es poden ajornar?
Tots. Inclosos els que habitualment no són ajornables. En concret, els següents:
Com puc sol·licitar aquest ajornament?
RD15/2020 de 22 d’abril https://boe.es/boe/dias/2020/04/22/pdfs/BOE-A-2020-4554.pdf
Si l’arrendador és empresa o entitat pública de vivenda o grans tenedors de vivendes (persona física o jurídica titular de més de 10 immobles urbans, excloent garatges i trasters, o d’una superfície construïda de més de 1.500 m2.
Moratòria automàtica aplicable als arrendaments dels locals de negoci
Possibilitat de modular les obligacions del contracte mitjançant la sol·licitud d’una moratòria de pagament de la renda durant l’estat d’alarma, amb el límit màxim de 4 mesos. S’ha de sol·licitar en el termini d’un mes des del dia 23 d’abril, i ha de ser acceptada per l’arrendador a menys que prèviament existís entre l’arrendador i arrendatari un acord de moratòria o reducció de renda
Si l’arrendador és diferent dels descrits anteriorment, també es pot demanar la moratòria, però l’arrendador no està obligat a acceptar-la. No hi ha un termini màxim de moratòria descrit en aquest cas. Ambdues parts s’haurien de posar d’acord.
Si s’arriba a un acord, l’arrendador podrà disposar de la fiança dipositada, per compensar el pagament total o parcial d’alguna o algunes mensualitats de la renda.
Això s’aplicaria quan l’arrendatari sigui un autònom o una Pime, que hagi vist la seva activitat suspesa per la declaració de l’estat d’alarma, o hagi vist reduïda la seva facturació en un 75%. Aquesta nova mesura es podrà sol·licitar per l’arrendatari en el termini d’un mes des del dia 23 d’abril.
Prevista en el artículo 40.3 de la Ley 27/2014, de 27 de novembre. (Article 9 del Real Decret-llei 15/2020, de 21 d’abril)
Les Pimes amb volum d’operacions <600.000€ podran canviar el sistema de càlcul del pagament fraccionat. Es a dir, podran canviar de sistema, segons els beneficis d’exercicis anteriors, i calcular –lo en funció dels beneficis o pèrdues reals trimestrals.
El contribuent que exerciti aquesta opció, només serà per l’exercici 2020.
No cal presentar Model 036, directament es presenta el Model 202.
Excepcionalment i mentre duri l’estat l’alarma els autònoms i les empreses es podran acollir a les següents mesures:
Una vegada finalitzat l’estat d’alarma, en el termini de tres mesos, el consumidor que hagi sol·licitat la suspensió o modificació del seu contracte de subminsitrament podrà sol·licitar la reactivació.
Excepcionalment i mentre duri l’estat l’alarma els autònoms i les empreses es podran acollir a les següents mesures:
El titular del punt de subministre podrà sol·licitar al seu comercialitzador la modificació del cabal diari contractat, o suspensió temporal del contracte de subministrament sense cap cost per ell.
Una vegada finalitzat l’estat d’alarma, en el termini de tres mesos es podrà sol·licitar tornar al punt d’abans sense cap cost. Si s’ha suspès el contracte, la nova activació es farà en el termini màxim de cinc dies naturals i no s’haurà d’abonar el dret d’alta ni d’escomesa, a menys que sigui necessari realitzar una posta en servei, conseqüència d’un tancament previ i posta en seguretat de la instal·lació.
La Finestreta Única Empresarial, del Departament d'Empresa, ofereix un servei d'atenció digital a les empreses, autònoms i professionals per informar de les mesures adoptades en matèria econòmica pel Govern de la Generalitat de Catalunya i pel Govern de l'Estat per fer front a la situació excepcional d'estat d'alarma provocada pel coronavirus SARS-COV-2.
Servei d’oferta i demanda empresarial per fer front a l’emergència sanitària
L'ICF i Avalis de Catalunya avalen el 75% dels préstecs de les entitats financeres amb la finalitat de cobrir les necessitats de liquiditat de les pimes catalanes a conseqüència de la situació derivada del COVID-19. Les empreses s'hauran de comprometre a mantenir llocs de treball. http://www.icf.cat/ca/productes-financers/avals/icf-avalis-liquiditat
Préstecs per a petites i mitjanes empreses que necessitin liquiditat arran de la crisi de la COVID-19.
Les operacions aprovades a través d’aquesta línia compten amb unes condicions preferents gràcies al finançament del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea, en el marc del Programa operatiu 2014-2020, que té l’objectiu d’invertir en creixement i ocupació.
Condicions financeres
Import: de 250.000€ a 2.000.000€.
Termini: fins a 5 anys, amb fins a 1 any de carència inclòs.
Tipus d’interès: EURIBOR a 12 mesos més un diferencial d’entre el 0,95% i el 2,75%.
Comissions: d’obertura màxim del 0,25% del nominal del préstec; d’amortització, del 0,25%.
Garanties: a determinar en funció del projecte.
Requisits de les empreses per demanar el préstec d'aquest tram:
Sol·licitud: http://www.icf.cat/ca/productes-financers/liquiditat-covid-19/icf-eurocredit-covid-19
Les petites i mitjanes empreses poden sol·licitar una moratòria de fins a 6 mesos per a la liquidació d’impostos (IVA, IS, IRPF). Els primers 3 mesos no tenen càrrec.
Les empreses i autònoms interessats hauran de dirigir-se a les entitats financeres amb les que l’ICO hagi subscrit els corresponents acords de col·laboració.
L'Instituto de Crédito Oficial (ICO) ofereix una línia específica de préstecs per a persones autònomes i empreses del sector turístic i activitats connexes per facilitar-ne la liquiditat.
PIMEC