Aquest web utilitza galetes (cookies) per a oferir una millor experiència de navegació. Si continua navegant pel web, considerem que accepta la seva utilització. [ Acceptar ]

Manresa tanca el 2016 amb un increment important de visitants als principals punts turístics de la ciutat

Manresa tanca el 2016 amb un increment important de visitants als principals punts turístics de la ciutat


20/01/2017

El santuari de La Cova de Sant Ignasi, La Basílica de la Seu, el Carrer del Balç, el Museu Comarcal i l’Espai 1522: la ciutat d’Ignasi són els cinc punts turístics més visitats de Manresa. 


 

Manresa continua guanyant terreny de forma sostinguda en el camp turístic i ha tancat la temporada de l’any 2016 amb més visitants que mai i amb un increment notable als principals atractius turístics que ofereix la ciutat.

 

La Cova, la Seu, el Carrer del Balç, el Museu Comarcal de Manresa i el nou Espai 1522: la ciutat d’Ignasi han estat les cinc joies patrimonials de la ciutat més visitades, segons les dades recollides per l’Oficina de Turisme de Manresa, i que han estat presentades avui pel segon tinent d’alcalde i regidor de Turisme i Festes de l’Ajuntament de Manresa, Joan Calmet; i pel gerent de Fira de Manresa, Albert Tulleuda.

 

L’acte de presentació de les dades, que s'ha fet a l'Oficina de Turisme de Manresa, ha comptat també amb l’assistència de diversos representants dels espais turístics de la ciutat: Lluis Pagès i Isabel Soto (La Cova); Pura Alfonso (Museu de geologia Valentí Masachs); Albert Marsiñach (Parc de la Sèquia); Sílvia Ruiz (carrer del Balç); i Sònia Martin, Xisca Lliteres i Anna Ferrer (Oficina de Turisme de Manresa).

 

Joan Calmet ha mostrat la seva satisfacció per presentar “unes bones dades, força positives. Estem contents d’oferir-les des de la modèstia, amb la seguretat que s’està fent una bona feina, però saben que també hi ha molta feina a fer”. El regidor de Turisme, que ha fet un resum de les dades numèriques més destacades del darrer any, ha manifestat que cal tenir en compte que Manresa “no ha tingut històricament tradició turística, però des de fa uns anys, gràcies a la col·laboració de moltes persones anem pel bon camí i estem molt esperançats. Sabem que hi ha marge de millora, però que estem treballant en molts àmbits per anar avançant amb l’objectiu de continuar creixent de forma sostinguda”.

 

Per la seva part, Albert Tulleuda,  també ha volgut ressaltat el concepte de “modèstia sòlida” a l’hora de definir el projecte turístic de Manresa. Sabem que el nostre producte comença a ser molt ben valorat arreu, però ens falta fer una pas endavant important com és entrar en la comercialització, entrar en el negoci”.  Per al gerent de Fira de Manresa hem de continuar fent una aposta decidida per “millorar la qualitat del servei, ja que el públic ens demana qualitat i autenticitat”.  Tulleuda ha ressaltat també “la cohesió interna i el treball conjunt entre institucions, agents de la ciutat –públics i privats-, ja que aquesta suma d’esforços és la garantia perquè l’espiral de creixement del Turisme a Manresa sigui una realitat”. 

 

Increment de visites arreu

 

L’increment global de visites arreu es corrobora també amb l’augment d’afluència de persones que han visitat l’Oficina de Turisme a la recerca d’informació de la ciutat. Si el 2015 van ser 9.915 persones les que van sol·licitar aquest servei, durant el 2016 han estat 11.702, el que suposa un augment del 18% anual. Entre les persones que més han visitat l’Oficina hi ha hagut un augment de  persones procedents de d’altres comunitats de l’estat i estrangeres.

 

Els punts turístics més visitats han estat la Cova amb 39.733 persones, un 8% més que l’any 2015 (36.799);La Seu amb 22.832 persones, un 7% més que l’any passat (21.414); el Carrer del Balç amb 18.186 persones i un 58%  més que el 2015 (11.537); el Museu Comarcal de Manresa, amb 17.479 persones, un 23% més que el 2015 (14.245). Finalment, l’Espai 1522:la Ciutat d’Ignasi, un espai que es va estrenar el desembre del 2015 amb 200 visitants i que aquest 2016 ha rebut la visita de 7.961 persones.

 

El Museu de la Tècnica de Manresa ha rebut la visita de 5.870 persones, un 63% que l’any passat (2.869); El Centre de Visitants del Parc de la Sèquia ha rebut 3.768 persones, un 34% més que el 2015 (2.817); Can Font Centre de l’Aigua ha estat visitat per 4.945 persones, un 22% més que l’any passat (4.050);  el Museu de Geologia Valentí Masach ha estat visitat per 2.273 persones, un 8% menys que el 2015 (2.477).

 

Finalment, el Centre d’Acollida de Pelegrins, que es va estrenar el juny de 2015, també ha tingut un fort increment amb la visita de 1.088 persones, respecte als 456 de l’any 2015. D’aquests visitants del 2016, 297 han estat pelegrins que han realitzat el Camí Ignasià, 25 pelegrins que estan realitzant el Camí de Sant Jaume, 512 usuaris del punt d’informació i 254 visitants a visites guiades.

 

Pel que a les visites guiades organitzades des de l’Oficina de Turisme, el 2016 ha suposat un augment global del 5% amb una participació de 2.071 persones -l’any 2015 en va ser 1.965 persones-. El darrer any cal destacar un augment de visites guiades per a públic individual respecte a les vistes guiades per a grups. Entre les visites organitzades “Manresa, cor de Catalunya” i “Manresa Ignasiana” han estat les dues propostes més sol·licitades.

 

 

Dades positives, fruït del treball de promoció durant el 2016

 

El balanç positiu de les dades de visitants a la ciutat són el resultat d’un treball conjunt impulsat des de l’equip de govern de l’Ajuntament de Manresa, a través de la regidoria de Turisme i Festes i Fira de Manresa, i amb el suport del teixit associatiu de la ciutat  i d’un munt d’agents públics i privats que treballen per donar a conèixer i impulsar l’atractivitat i la potencialitat de Manresa com a ciutat turística. Una línia d’actuació que s’emmarca en el marc del projecte Manresa 2022, que commemorarà els 500 anys de l’estadi de Sant Ignasi a Manresa.

 

Entre les línies de treball i promoció que han tingut lloc aquest 2016 cal destacar la campanya de promoció i comunicació “Manresa, cor de Catalunya”, la Marxa del Pelegrí, la Fira de Sant Jordi, l’Expobages i un munt de propostes i activitats multidisciplinars de difusió i promoció amb un ampli ressò als mitjans de comunicació .

 

El 2016 s’ha realitzat també un enorme treball de promoció des de l’Oficina de Turisme, amb una presència important a les fires de Turisme més importants del país i l’organització de viatges de premsa i familiarització perquè periodistes i agents turístics del món coneguin el patrimoni manresà i facin de taula de ressonància del resulta d’aquestes visites.

 

Objectius i accions per al 2017  

 

Amb l’objectiu de continuar consolidant i millorant les dades de cara al proper any, des de la regidoria de Turisme i Fira de Manresa es té previst avançar en les següents objectiu i accions:

 

Objectius

 

-         Consolidar l’equip de treball de turisme i la gestió dels diferents espais que es gestionen: Oficina de Turisme, Centre d’Acollida de Pelegrins, Espai 1522 i Carrer del Balç.

-         Apostar per la qualitat dels serveis prestats pel que fa a guiatges turístics i materials de promoció.

-         Posar en marxa eines de comercialització directa i a través d’intermediaris dels productes i activitats.

-         Posar en marxa la nova web de turisme.

-         Definir una estratègia de comunicació i promoció orientada a arribar als segments de públic de cadascuna de les activitats.

-         Definir una estratègia de màrqueting digital.

-         Millorar els productes turístics existents i consolidar-los en el mercat.

-         Potenciar la ruta ignasiana i el darrer tram del Camí Ignasià.

-         Crear noves propostes de turisme familiar i recollir-les en una publicació de ciutat.

-         Crear o donar suport a propostes durant l’estiu (vesprades gastronòmiques, concerts, etc).

 

Accions


-         Posar en marxa la nova web de turisme, que permetrà la venda online d’entrades.

-         Elaborar un social media plan per dinamitzar les xarxes socials.

-         Reforçar el producte “Montserrat – Manresa”.

-         Organitzar jornades de formació.

-         Col·laboració en la creació d’un lloc web sobre el Camí Ignasià amb Sàpiens.

-         Creació de nous productes de marxandatge.

-         Dinamització de l’Espai 1522: la ciutat d’Ignasi i del Carrer del Balç.

-         Executar propostes de comercialització (BCN Shop, Ferrocarrils...)

-         Organitzar famtrips adreçats a agents locals.

-         Organització de 4 campanyes de promoció anuals (primavera, estiu, tardor i hivern).

-         Productes turístics 2017:

  • Visita guiada “Manresa, cor de Catalunya”, cada dissabte a les 11h, excepte durant la campanya d’estiu (dissabtes vespre).
  • Visita guiada “Manresa universal: la ciutat de Sant Ignasi”. Cada últim diumenge de mes, a les 11h.
  • Visita guiada “El camí del respecte”. 4 visites a l’any, una per cada temporada.
  • Caminades “Montserrat – Manresa”, amb guies especialitzats: 4 cops l’any, la propera el 5 de febrer.
  • Visites familiars: estrena durant la primavera.
  • III Marxa del Pelegrí
  • Visites al Cementiri de Manresa, al novembre.

-         Assistència a fires de promoció:

  • Fitur.
  • BTravel
  • Fira Modernista de Terrassa

-         Participació en les fires i esdeveniments de la ciutat:

  • Festes dela Llum, Fira de l’Aixada
  • Transèquia
  • Festa Major
  • Fira Mediterrània
  • Visuals
  • Manrusionica
  • Festes de Sant Ignasi